2010. szeptember 3., péntek

Mi az a count? Nem beszélne valaki végre értheően?!!! :D

Count - ct Még mindig nem tudom, de átváltom számomra érthető verzióba! :D
Öltés/cm
6 ct-os Aida: 2,4 öltés
8 ct-os Aida: 3,2 öltés
11 ct-os Aida: 4,4 öltés
Kongrék általában 5 öltés, de 2,2mm körüliek az öltések.
14 ct-os Aida: 5,4 öltés
16 ct-os Aida: 6,4 vagy 6,2
18 ct-os Aida: 7,2 öltés
20 ct-os Aida: 8 öltés
21 ct-os vászon 8,6 öltés
22 ct-os vászon 9 öltés
Panama: 9 öltés
25 ct-os vászon 9,6 öltés
28 ct-os vászon 11 öltés
Hímzővásznak: 15 öltés, kb 40 ct

6 megjegyzés:

  1. Szia,

    ne haragudj, de egy picit korrigálnálak, ha megengeded.

    40ct lenvászon (hímzővésznat még sosem láttam, semmilyen márkában 40ct-osat) 8 9ltés/cm vagyis 16 anyagszál.

    21-22ct-os vásznat sem láttam még, 24ct volt a legnagyobb, ez még hardangerezni talán éppen jó, de nekem már nagy. Melyik márkában létezik a 21-22ct? :) Ez csak szimplán érdekel, mint infó :)
    14 ct aida = 28ct vászon = 5,5 öltés vagy 11 anyagszál

    Üdv,
    Nina

    VálaszTörlés
  2. Akkor most kiderül, hogy beborul!
    Na itt arról szólna a téma, hogy 2,54cm-en azaz egy colban hány lyukacska avagy anyagszál van!

    Kedves Nina! Meg fogom mutizni neked az anyagot, amire kíváncsi vagy!

    Egyébként teljesen egyet értünk! A 14ct-s vásznon 14 lyuk van 2,54cm-en! A 28ct-sen 28! És ha 2őt ugrasz a 28-ason akkor az olyan, mintha 14-esen hímeznél csak nem minden lyukba öltesz, hanem minden másodikba! Én most pont a pasis képemet csinálom így! :D

    Szóval, ha lesz néhány cseppnyi időm akkor meg mutizom neked azt a gyönyörű 21-es vásznat közelebbről! De meg is nézheted az egyik képen a Szövetek Judd-tól bejegyzés alatt a sárga!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kata,
      Azt meg tudnád mondani, hogy hol lehet 21-es vásznat kapni?
      Köszi,
      Gabó

      Törlés
    2. Van sok lelőhely, de a pénztárca és az igény függvénye. Én az akciókat szoktam figyelni és lecsapok, ha olyan akad, ami tetszik. pl: itt : http://www.sewandso.co.uk/

      Törlés
    3. Magyarországon is lehet kapni? A neten nem nagyon láttam ilyet. Annyit találtam, hogy létezik panama vászon, ami elvileg 9 öltés/inch.Ez szerinted igaz?
      Köszi,
      Gabó

      Törlés
    4. Igen! A panama 9 öltéses. Az 22-es anyag, Itt is kapni pár félét.
      http://xszemesbolt.hu/kategoria/9_szalcm.html

      Törlés